menu

Klantenservice

Bezorging & Levering

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

Wanneer jouw bestelling verzonden gaat worden staat in de orderbevestiging weergegeven. Deze email heeft als onderwerp Leverdatum ORDxxxxxx bij Biker Outfit.

Verzending gebeurt op dezelfde of eerstvolgende werkdag. Heb je dus op een zaterdag of zondag of officiële feestdag besteld en is het product op voorraad, dan wordt je bestelling op maandag of eerstvolgende werkdag verzonden.

Jouw bestelling wordt verzonden op het moment dat alle producten op voorraad zijn. Als je een bestelling hebt geplaatst waar producten met een verschillende levertijd in zit, kan je bij de klantenservice een verzoek indienen om de producten die op voorraad zijn alvast te versturen.

Let op: in delen kosteloos verzenden kan alleen indien de losse zendingen boven het minimum orderbedrag van gratis verzending uitkomt.

Op het moment dat de bestelling bij ons vertrekt ontvang je van ons per email een track & trace code. Je kunt jouw bestelling dus altijd volgen.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Wij verzenden alle bestellingen in Nederland en België via PostNL en verzending gebeurt op werkdagen. Dat is dus maandag t/m vrijdag uitgezonderd officiële feestdagen. PostNL streeft ernaar om pakketten binnen Nederland en België de eerstvolgende werkdag te bezorgen, maar ga uit van een levertijd van 2 werkdagen. Op het moment dat de bestelling bij ons vertrekt ontvangt je van ons per email een track & trace code. Je kunt jouw bestelling dus altijd volgen.

Bestellingen buiten Nederland en België kunnen soms naast PostNL ook verstuurd worden met DHL Express of DHL Parcel. Je kunt de verschillende opties en prijzen bekijken bij het uitchecken. 

In onderstaande tabel een overzicht met de (indicatieve) leverdagen per verzendpartner. De kosten zijn afhankelijk van het land en gewicht. Deze kan je raadplegen in de check out.

Land PostNL
in working days
DHL Express
in working days
DHL Parcel
in working days
Kan ik mijn bestelling ook afhalen in de winkel?

Ja, dat kan. Kies voor de optie 'Ophalen in de winkel in Amsterdam'. Dan ligt jouw bestelling (indien voorradig) de eerstvolgende werkdag klaar. Je ontvangt een afhaalbericht als de bestelling gereed ligt.

Waar kan ik mijn bestelling volgen?

Zodra de bestelling wordt verzonden, sturen wij een mail met een track & trace nummer, hiermee kun je de status van je bestelling na 00.00 uur volgen via de PostNL website. Paketten buiten de Benelux kunnen gevolgd worden via de DHL website.

Wat gebeurt er als ik producten bestel met een verschillende levertijd?

Jouw bestelling wordt verzonden op het moment dat alle producten op voorraad zijn. Als je een bestelling hebt geplaatst met producten waar een verschillende levertijd op zit, kun je bij de klantenservice een verzoek indienen om de producten die op voorraad zijn alvast te laten versturen.

Let op: in delen kosteloos verzenden kan alleen indien de losse zendingen boven het minimum orderbedrag van gratis verzending uitkomt.

Wat als ik niet thuis ben wanneer mijn bestelling wordt bezorgd?

Wanneer je niet aanwezig bent op het moment dat de bestelling wordt bezorgd, dan wordt de bestelling bij de buren afgeleverd of het pakket wordt de volgende dag nogmaals aangeboden.

Ben je bij de tweede afleverpoging niet aanwezig, dan wordt de bestelling afgeleverd bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt. PostNL informeert jou alleen nog digitaal en laat dus geen briefje meer achter als je niet thuis bent. Raadpleeg de track & trace, dan weet je altijd waar jouw pakket is.

Tip: laat de bestelling op het adres bezorgen waar je overdag aanwezig bent door een ander afleveradres in te voeren, bijvoorbeeld op je werk.

Kan ik mijn bestelling ook ergens anders laten bezorgen?

Dat kan! In het bestelproces heb je de mogelijkheid 'Bezorg mijn bestelling op een ander adres'. Vul hier de gegevens van het gewenste afleveradres in en je ontvangt de bestelling op dit adres. Bij een betaling met Klarna (achteraf betalen), dienen het factuuradres en verzendadres gelijk te zijn.

Als je je bestelling wilt afhalen bij een PakjeGemak locatie van PostNL, dan kan je hiervoor kiezen in het winkelwagentje.

Hoe lang wordt mijn zending op het afhaalpunt bewaard?

Zodra de zending is afgeleverd op het afhaalpunt heb je een termijn van 7 dagen om de zending af te halen. Na afloop van deze termijn wordt de bestelling aan ons geretourneerd.

Wie kan mijn zending bij het afhaalpunt afhalen?

Na het overleggen van jouw identiteitsbewijs geeft het afhaalpunt je de zending mee ten overstaan van een handtekening.

Het is ook mogelijk dat iemand anders jouw bestelling op het afhaalpunt ophaalt. Deze dient zijn of haar eigen identiteitsbewijs mee te nemen als ook die van jou (originelen verplicht).

Leveren jullie ook in het buitenland?

Ja, wij leveren ook in het buitenland! Kijk voor een overzicht van de landen waar wij bezorgen en de betreffende levertijden in de check out. Voor informatie over de verzendkosten naar één van deze landen, kies je het gewenste land van bezorging in je winkelwagen. De kosten per verzendpartners en de (gemiddelde) verzenddagen zijn dan direct zichtbaar. 

Een overzicht van alle landen waar we naar verzenden met mogelijke verzendpartners en (gemiddelde) leverdagen, kan je hier raadplegen.

Alle vermelde prijzen zijn inclusief BTW volgens het Nederlandse tarief (21%) of het BTW-tarief zoals in het land wordt gehanteerd waar je jouw bestelling naar toe laat sturen. Vanaf 1 juli 2021 is namelijk de manier waarop BTW wordt geheven op onlineverkoop veranderd. Vanaf deze datum brengen we jou het btw-tarief in rekening van het EU-land waar jij bent gevestigd.

In landen buiten de EU hoef je geen (21%) BTW te betalen over de artikelen en dus ook niet over de verzendkosten. Het kan wel zijn dat je extra kosten moet maken voor bijvoorbeeld invoerrechten of belasting. Deze tarieven kunnen worden opgevraagd bij de douaneautoriteiten ter plekke.

Kan ik een specifieke tijd of bezorgdatum kiezen?

Het is helaas niet mogelijk een specifieke tijd of andere afleverdatum te selecteren tijdens het uitchecken op onze website.

Wanneer je graag een andere afleverdatum wil hebben dan standaard staat vermeld, neem dan even contact op met onze klantenservice. Wij kunnen het aflevermoment wijzigen zolang de bestelling nog in behandeling is.